Wite Muonts 21
8621 DK Heeg
KVK 70152349
BTW NL217738941B01


• Openingstijden klantenservice
maandag t/m vrijdag van 18:00-20:00

• Wij zullen op werkdagen altijd binnen
24 uur reageren

• Een Whatsapp bericht sturen kan
24/7 (voorkeur)

Vitals

Essentiële benodigdheden voor starten met fitness?

Ben je klaar om een ​​trainingsprogramma te starten? Misschien wilt u uw huidige trainingssessies effectiever maken. Hoe dan ook, het hebben van essentiële trainingsbenodigdheden kan je motivatie verhogen, fitnesssessies gemakkelijker maken en je helpen sneller vet te verliezen.

Of u nu een trainingsprogramma begint om gewicht te verliezen, of gewoon probeert de manier te verbeteren waarop uw lichaam eruitziet en aanvoelt, het proces werkt beter als u goed bent uitgerust.

Essentiële trainingsuitrusting kan ook de veiligheid verhogen. Als u bijvoorbeeld een sporter in de buitenlucht bent, is het eerste dat u mogelijk wilt overwegen een identificatiearmband. Merken zoals Road ID maken polsbanden die u kunt dragen terwijl u binnen of buiten traint.

Niemand wil ooit geloven dat een ongeluk kan gebeuren, maar als dat zo is, wil je ervoor zorgen dat hulpverleners meteen over belangrijke gezondheids- en identificatie-informatie beschikken.

Welke andere trainingsbenodigdheden heb je nodig? Bekijk deze lijst met fitnessspullen om aan elk budget en elke trainingsstijl te voldoen. Gebruik vervolgens de proftips om het beste uit uw oefeningsinstrumenten te halen.

 

Creatine Monohydraat

Naaste eiwitshakes en preworkout, behoort creatine tot de meest gebruikte supplementen door sporters en krachtsporters. Creatine is een lichaamseigen stof die worden gevormd in je alvleesklier, nieren en lever. Dit wordt gemaakt uit aminozuren zoals arginine, methionine en glycine. Door het eten van vis kun je het ook binnenkrijgen.

Het wordt veelal gebruikt om meer explosieve kracht te kunnen leveren tijdens krachtinspanning. Daarnaast gaat het de verzuring van de spieren tegen. Tijdens intensieve en korte krachtinspanning gebruik je lichaam ATP (adenosinetrifosfaat). Deze voorraad is na enkele seconden opgebruikt. Door het gebruik kun je de voorraad ATP sneller aanvullen. Hierdoor kun je een hoge intensiteit langer bij fysieke inspanning lager volhouden.

Er zijn veel onderzoeken die aantonen dat suppletie met 5 gram per dag een effectieve manier is om je prestaties te verbeteren. Bij krachtsporters in het bijzonder zijn de voordelen bij korte en intensieve inspanning zichtbaar te merken. Duursporters ervaren minder de voordelen van het gebruik.

 

Essentiële Aminozuren BCAA en EAA

Aminozuren zijn organische verbindingen die zijn samengesteld uit stikstof, koolstof, waterstof en zuurstof, samen met een variabele zijketengroep.

Je lichaam heeft 20 verschillende aminozuren nodig om goed te groeien en te functioneren. Hoewel alle 20 hiervan belangrijk zijn voor uw gezondheid, zijn slechts negen aminozuren geclassificeerd als essentieel.

Dit zijn histidine, isoleucine, leucine, lysine, methionine, fenylalanine, threonine, tryptofaan en valine.

In tegenstelling tot niet-essentiële aminozuren kunnen essentiële aminozuren niet door uw lichaam worden aangemaakt en moeten ze via uw dieet worden verkregen.

De beste bronnen van essentiële aminozuren zijn dierlijke eiwitten zoals vlees, eieren en pluimvee.

Wanneer je eiwitten eet, wordt het afgebroken tot aminozuren, die vervolgens worden gebruikt om je lichaam te helpen met verschillende processen, zoals het opbouwen van spieren en het reguleren van de immuunfunctie.

Er zijn verschillende niet-essentiële aminozuren die als conditioneel essentieel worden geclassificeerd.

Deze worden alleen als essentieel beschouwd in specifieke omstandigheden zoals ziekte of stress.

Hoewel arginine bijvoorbeeld als niet-essentieel wordt beschouwd, kan uw lichaam niet voldoen aan de eisen bij het bestrijden van bepaalde ziekten zoals kanker.

Daarom moet arginine worden aangevuld met een dieet om in bepaalde situaties aan de behoeften van uw lichaam te voldoen.

 

Vitamines

Vitaminen en mineralen spelen een belangrijke rol bij sportprestaties. Lees verder voor meer informatie over hoe ijzer, B-vitaminen, calcium, vitamine D en vitamine A, C en E u helpen om op uw best te sporten.

Als u sport beoefent, is een gezond eetplan op basis van Canada's Food Guide belangrijk om u te helpen de vitaminen en mineralen te krijgen die u nodig hebt en uw best te doen. Eet een verscheidenheid aan voedingsmiddelen rijk aan ijzer, B-vitamines, calcium, vitamine D en vitamine A, C en E. Praat met uw zorgverzekeraar voordat u een vitamine- en / of mineraalsupplement neemt.

 

De bovenstaande vitals zijn belangrijk als je aan sport doet. Of het krachttraining of duursport is maakt niet uit. Maar er zijn nog meer vitals. Hieronder een overzicht:

Creatine     meer lezen --->
Aminozuren     meer lezen --->
Vitamines     meer lezen --->
Afvallen     meer lezen --->
Detox     meer lezen --->
Slapen en Stress     meer lezen --->
T-boosters     meer lezen --->
Energydrinks     meer lezen --->

Sluiten (esc)

Popup

Use this popup to embed a mailing list sign up form. Alternatively use it as a simple call to action with a link to a product or a page.

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

Zoeken

Hoofdmenu

Winkelmand

Je winkelmand is leeg.
Nu winkelen