Wite Muonts 21
8621 DK Heeg
KVK 70152349
BTW NL217738941B01


• Openingstijden klantenservice
maandag t/m vrijdag van 18:00-20:00

• Wij zullen op werkdagen altijd binnen
24 uur reageren

• Een Whatsapp bericht sturen kan
24/7 (voorkeur)

Eiwitsnacks

Wat zijn gezonde eiwitsnacks?

Eiwitten eten doe je niet alleen tijdens de grote maaltijden. Wanneer je echt stevige hoeveelheden binnen wilt krijgen, is het ook tussendoor belangrijk om de juiste producten uit te kiezen!


Dat betekent dat je ook je snacks kunt gebruiken om de totale hoeveelheid eiwitten omhoog te brengen. Kortom, weet je al dat je tussen lunch en ontbijt iets nodig gaat hebben om de ochtend mee te vullen?

Of ben je op zoek naar een verstandig alternatief voor de gebruikelijke snacks? Met deze lijst van eiwitrijke snacks valt er genoeg te kiezen!

Er zijn ook een aantal kant en klare eiwitsnacks:

Eiwitrepen     meer lezen --->
Eiwitpannenkoeken     meer lezen --->
Eiwitsnoep     meer lezen --->
Voeding     meer lezen --->



Waarom zijn noten zo gezond?

Eén van de makkelijkste eiwitrijke snacks is natuurlijk gewoon een handje noten. Je grijpt ze zo mee, de voorbereidingstijd is hoogstens wat je nodig hebt om een doosje in je tas te gooien.


En daarnaast kun je binnen deze categorie al eindeloos blijven variëren! Amandelen, walnoten, cashewnoten en alle andere varianten leveren allemaal eiwitten én gezonde vetten op.

 

Waarom is notenboter gezond?

Niet zo van het knabbelen? Dan kun je de noten ook in gepureerde variant eten. Notenboters zijn lekker smeuïg en bevatten als je een suikervrije variant kiest precies dezelfde gezonde ingrediënten.


Je kunt ze bijvoorbeeld als dip gebruiken of op een rijstwafel smeren. Ook lekker: vul een halve stengel bleekselderij met notenboter!



Is humus eten gezond?

Als je toch aan het dippen bent, is humus ook een uitstekende keuze als eiwitrijke snack. Deze pasta van kikkererwten is ideaal om bijvoorbeeld worteltjes, komkommers en bleekselderij mee op te peppen.


Er zijn genoeg behoorlijk gezonde varianten te koop, dus je hoeft het niet eens per se zelf te maken. Hoewel dat natuurlijk wel ontzettend lekker is.

 

Waarom zaden en pitten eten?

Naast nootjes en peulvruchten zijn ook pitten en zaden uitstekende eiwitrijke snacks. De echte koplopers binnen deze categorie zijn toch wel pompoenpitten.


Ze bevatten niet alleen veel eiwitten, maar zijn ook relatief caloriearm en barsten van de vitamines en mineralen. Zonnebloempitten zijn overigens ook een aanrader.



Snel veel eiwitten binnenkrijgen met magere kwark?

Natuurlijk kan de nodige zuivel niet op een lijstje van eiwitrijke snacks ontbreken. Griekse yoghurt en kwark zijn allebei geweldige producten voor sporters.


Ze bevatten veel eiwitten en calcium voor sterke botten. Bovendien valt er makkelijk veel mee te variëren. Eet ze bijvoorbeeld met een snufje honing, vers fruit, geraspte pure chocolade.



Hoe kan ik een makkelijke eiwitsnack maken?

Omeletrolletjes moet je wel ’s ochtends maken, en dat kost een paar minuutjes. Toch gaat het eigenlijk hartstikke snel als je de smaak te pakken hebt.


Bak een snelle omelet, en maak intussen een vulling van bijvoorbeeld roomkaas en bieslook, of van zelfgemaakte guacemole. Rol op en snijd en mooie plakjes van!



Is veel eieren eten bij krachttraining goed?

Gekookte eitjes saai? Niet als je er bijvoorbeeld een lekkere dip van olie en kruiden bij eet. Het is ook lekker makkelijk om meerdere eierentegelijk te koken; je kunt ze dagenlang in de koelkast bewaren.


Zo heb je altijd een perfecte eiwitbron in de buurt als je opeens echt even flinke trek hebt.



Eiwitpannenkoekjes makkelijk maken?

Pannenkoeken als gezonde eiwitrijke snack? Wel als je ze van eieren en bananen maakt!


Met dit makkelijke recept voor pannenkoeken kun je jezelf echt even heerlijk verwennen.

Eet ze bijvoorbeeld met wat honing, een flinke snuf kaneel of een handje blauwe bessen voor extra vezels en antioxidanten.



Hoe krijg ik complexe kookhydraten binnen?

Deze snack moet je de avond van tevoren even klaarzetten, zoals de naam al zegt. Die moeite is het echter meer dan waard! Mix 50 gram havermout met 250 ml (plantaardige) melk en een schepje eiwitpoeder. Je kunt ook nog wat nootjes toevoegen. De volgende ochtend hoef je het resultaat alleen maar mee te nemen!




Waar kan ik eiwitrepen / proteinbars kopen?

Eiwitrepen uit de supermarkt zijn wel makkelijk, maar vaak ook minder gezond dan ze lijken.


Je kunt er daarom ook voor kiezen om ze zelf te maken! Op onze blog hebben we al een lekker recept staan, maar er is natuurlijk nog veel meer mogelijk. Blijf lekker experimenteren, zodat het nooit hoeft te gaan vervelen.



Goedkoop veel eiwitshakes kopen?

Dit is natuurlijk de ultieme eiwitrijke snack. Het voordeel aan eiwitpoeder is dat je het praktisch overal mee kunt combineren. Dat betekent dat je het altijd wel kunt gebruiken, waar je ook trek in hebt!


Shakes zijn bovendien makkelijk overal mee naartoe te nemen. Eiwitshakes kun je overigens ook prima zelf maken. Klik hier om daar meer over te lezen!

Sluiten (esc)

Popup

Use this popup to embed a mailing list sign up form. Alternatively use it as a simple call to action with a link to a product or a page.

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

Zoeken

Hoofdmenu

Winkelmand

Je winkelmand is leeg.
Nu winkelen